• Kommentarer till inlägg: Kräver en registrerad användare exempelvis Google.
  • Med ett musklick kan Du förstora de flesta av inläggens bilder!

fredag 6 november 2009

Fingret i hålet - oskyldigare än det verkar

Då jag på tidigt 70-tal bodde i en skrubb i Visbys innerstad och inte hade någon dusch - brukade jag bada hos några
lärarpraktikanter (tjejer) som hyrde en lägenhet på Hästgatan ovanpå det gamla apoteket.
En kväll då jag svidat av och börjat tappa upp vatten i badkaret, flög helt plötsligt kranen till varmvattnet ur sitt
fäste. Det blev en rejäl stråle så jag fick lov att täppa till hålet med tummen, samtidigt som börjar hojta efter hjälp.
Till min fasa öppnas dörren av tjejerna i lägenheten och undrar vad som hänt jag förklarar för dom samtididigt ber jag dom hämta en skiftnyckel, snart uppenbarar sig den gamla damen som var hyresvärld. Med en utsträckt arm räcker hon mig en skiftnyckel

Där jag står jag helt naken med ena tummen i vattenkranshålet...
…snacka om pinsam situation.

Kranen var troligen väldigt tjärv så jag råkade skruva ur hela kranen.


Hälsningar från
Er numera helt påklädde och torre Jakob (MercaFreaken)

2 kommentarer:

  1. Mycket roligare kan det ju inte bli eller...
    ... det skulle i så fall vara om det blev nåt efterspel med Dej och tanten förstås.

    /red

    SvaraRadera
  2. Du kan ju vara glad över att det var tummen
    du hade stoppat i hålet när tanten kom in.
    PD.

    SvaraRadera