• Kommentarer till inlägg: Kräver en registrerad användare exempelvis Google.
  • Med ett musklick kan Du förstora de flesta av inläggens bilder!

tisdag 3 november 2009

Faan - gick den inte fortare ?! - om en trimmad moped

Historien utspelar sig under tidigt 60-tal, då jag bodde jag utanför Haninge och jobbade inne i Stockholm och åkte trimmad Puch till jobbet.
En morgon hände följande. I en uppförsbacke i Handen stod en motorcykelpolis och glodde då jag hängande i häcken på SJ bussen passerade i c:a ca 70 blås.
Borta vid den ökända raggarmacken i Vega hann polisen ifatt mej.


Jag blev stoppad och anklagad för att köra trimmat.


Nu var det så finurligt gjort att Puchen hade choke och detta lilla hål i den hade borrats upp och blivit något större, så att vid utdragen choke gick den bara i lagliga 30 km/h.


Denna hade jag nu hunnit dra ut. snuten provkörde, skruvade på det ställbara munstycket och gapade – ”Va fan fan Du hängde ju bussen!”,
- ”Nej snälla Du den gör ju bara 30 kilometer i timmen. Efter ca 40 minuters testande och pillande på Puchen bad han mig så fara till varmare breddgrader.
Så när han stack var det bara att trycka in choken så gick det i 90 /km igen.

Glad hälsningar från Er nästan laglige
MercaFreaken



Tillägg rörande VegaMackens meny
och lite passande musik till inlägget.
/redaktörn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar